>Första cykelturen för säsongen

Efter 50 mils bilkörning kom jag och Zandra fram till vandrarhemmet i Laholm precis i tid för att hinna med cykelgruppen ut på en runda. Vi slängde in prylarna, bytte snabbt om till cykelkläderna och tog oss ut till kl.14 då vi skulle köra iväg.

Mötte upp med Anders som jag cyklade med förra året på lägret, och en del andra igenkända ansikten. Vi var väl en 10st glada cyklister som ville ut för en lugn förstarunda.

Cykling
Vi körde iväg ut ur Laholm och första minutrarna på cykeln kändes ovanligt. Ovanligt att köra ute och inte på en fast trainer. Vi skapade snart en bra klunga och körde på. Det blev ut från Laholm på en 90-väg och senare kom vi in på fina slingrande 70-vägar istället. Första timmen tog vi det lite lugnare och var mest att vänja sig vid cykeln. Vi roterade runt i kedja i klungan och det var kul att både ligga först och dra och sen ligga bakom och utnyttja draget. Efter en timme spurtade vi upp för en backe och tog sen en kort paus.

Andra timmen sen gick i lite snabbare tempo, men utan att jag märkte av det så mkt. Såg det mest senare på hastighetsgrafen. Det kändes bra, vi körde på och det var en del sköna nerförsbackar där det gällde att trampa på om man låg först!

Vädret var helt ok idag, det var klart väder, blå himmel och lite kall vind. Men inte så att man frös på cykeln. Riktigt bra cykelväder!

Rundan blev Laholm – Knäred – Hishult – Laholm, ca 50,2km på knappt 2h, snitt 25,4km/h.

Hastigheten under cyklingen, hann tyvärr inte få på mig pulsbandet

Löpning
Tillbaka i Laholm ställde vi in cyklarna och jag och Zandra bytte cykelskorna mot löpardojjorna. Vi gav oss ut sen och sprang en lugn, kort brick-löpningsrunda. Vi joggade på lugnt i början och benen kändes lite tunga. Men efter några minuter kändes det bättre! Det blev en kort sväng i villaområden bakom vandrarhemmet. På vägen tillbaka kändes det t.om skönt att springa! Blev 2,8km på knappa 18 min.

Nu har vi sen duschat, käkat god mat och umgåtts med de trevliga Göteborgarna. De olika fartgrupperna har också planerat för morgondagens cykeltur. Vi får hoppas på fint väder imorgon med! (Just nu blåser det och småsnöar, men det ignorerar vi!)