>Sista dagen

Sista dagen på Camp Mallorca för mig, och det skulle bli lite träning ändå. Vi skulle åka från hotellet vid lunchtid, så man hade ju hela morgonen på sig att röra lite på sig!

Simning

Jag tog mig upp tidigt på morgonen nu äntligen för att få till lite simning igen. Var nere vid poolen kl.07 och var en av få utan våtdräkt. Men en blöt våtdräkt väger ju mycket mer, och någon övervikt i väskan hade jag inte plats med! Och det var inte så himla kallt nu längre i poolen, iaf inte under tiden man rörde på sig.

Efter uppvärmningen körde vi sen ett pass med en del negativa split övningar 2×200, 2×100 och sen en del 8×25 med fart 1-4, och acc, max, relax, halva max. Jag försökte tänka på bra teknik och så, men jag kände i kroppen och i armarna att jag var lite trött ändå. 10 dagars träning tar ut sin rätt! Men jag simmade på och efter 65 min var passet klart.

Sen blev det dusch och frukostbuffé. Nu fick man ta extra mkt goda apelsiner och frukt, för den här buffén kommer man att sakna hemma sen!

Löpning
Mötte Ulf vid frukosten och vi hade bestämt att sen springa en liten sväng ihop. Efter frukosten bytte vi om och efter en kort paus gav vi oss sen iväg. Rätt så mätta och med lite tunga ben. Men det blev en superlugn jogg längs med strandpromenaden. Det blåste på rätt håll idag, ut mot havet, så havet låg stilla och det var otroligt fint där nere. Man fick passa på att insupa miljön och solen och allt. Härliga Mallorca! Vi joggade på lugnt och allt eftersom kändes både benen och kroppen mjuka och bra igen. Vi kom tillbaka till hotellet efter drygt 32 min, 4,9km och snitt på: 6:39.

Sen blev det till att duscha igen och sen packa ihop alla prylar. Cykeln hade jag som tur var packat ner kvällen innan! Och sen var det tyvärr dags att säga hejdå till Camp Mallorca för den här gången. Det har varit otroligt roligt, och jag är supernöjd med både lägret, miljön, mallorca, alla trevliga personer man träffat och ja min träning då såklart!

Satte sig på bussen mot flygplatsen och efter knappa minutrarna av vaggande på bussen så sov jag som en stock! På planen hem sov jag en del med. Man var visst lite trött ändå. Men tänk vad kroppen har klarat av bra träning! Jag är både glad och förvånad att det har känts så bra i kroppen. Kul med träningsläger! Det vill jag göra om! =)