>Mallorca dag 1

Nu är jag på plats! Idag var första dagen på underbara träningslägret på Mallorca! Så himla skönt att åka från ett dimmigt iskallt Stockholm och sen idag cykla fram på härliga vägar på Mallorca i 20 grader och sol. Ahhh! Detta är livet!
Jag kom fram sent igårkväll och hann skruva ihop cykeln och inkvartera mig i rummet med Helena. Imorse vaknade vi precis i tid för att slänga på baddräkten och springa ner till poolen för simträning kl.07.27. Simträning med coach Mike och en massa andra simglada triathleter.
Simpasset var lite lugnt och så, komma igång på mallis-stuk. Poolen var mkt varmare än förra året, då vi behövde ha våtdräkt. Nu var det ändå ok, man överlevde! Passet blev: 200 insim, 15×100 med 15sek vila med fokus på teknik: drag och in med hakan. Sist 50m ryggsim. Sen hade 45 gått och det blev snabbdusch och sen frukostbuffé.
Klockan 10 stack vi iväg på första cyklingen! Jag och bl.a Helena, Per och Tommy från klubben hängde med gula gruppen idag, som delades upp i 3 versioner, vi tog gul light där vi var totalt 7 pers. Vi körde iväg på fina vägar och höll ett ok tempo i början, men sen blev det lite för lågt för min del, jag blev lite frustrerad och ville ju trampa på! Som en kalv på grönbete, man vill ju köra på! Men klart, det kommer nog bli tillräckligt med träning ändå!
Vi cyklade en stor loop runt typ halva ön. Superfina vägar, fin asfalt för det mesta, förutom när det var typ paris-roubaix stuk med sönderskakade cykelväskor. Härligt solsken, snälla bilister som inte vill köra en av vägen. Toppen!
Vi stannade för fika i Alguida efter ungefär halva vägen. Innan dess hade energinivån sänkts en del i gruppen, men efter kaffe och diverse kakor kunde vi sen fortsätta igen, glada och pigga! Totalt fick vi ihop 115km på 4:45, lågt (men ok första dag) mallis-snitt på 24km/h. Pulssnitt på 127bpm. Rolig dag här på Mallis, lovely! Och imorgon fortsätter det!