>Mallorca dag 9 + dag 10

De senaste dagarna har det blivit tommare på cykel/triathlet-hotellet här i Can Picafort. Många har åkt hem och det har kommit ett litet nytt gäng cyklister. Men vi som är här 14 dagar har klivit upp ett snäpp i nivån antar jag. Vi är kanske hälften så många cyklister nu, men vädret har blivit dubbelt så bra som innan! Senaste två dagarna har det varit sol och 15-20 grader, så nice cykelväder!
Dag 9 (lördag) blev det cykling med gula gruppen för mig. I röda gruppen var det en enda person. Och i gul var vi en liten klunga på ca 10 pers. Det var jag och en massa grabbs, Magnus som ledare, och sen Ricard och Fredrik från tri-klubben, Mats (triathlet) och disco-Glenn. Och några fler duktiga cyklister.
Vi var en tight och bra klunga, var rätt jämna och körde på bra. Men vi tog det lugnt och rullade lätt på. Det är ju lite synd för pulsen sjunker ju då så fort man inte måste jobba för att hänga med i klungan. Men vi trampade på och höll iaf ett ok tempo. Vi körde en sväng ”runt” lite. Bra tempo på vägarna, sen virrvarr inne i byarna, och sen ut igen och vidare. Det blev fika i Alguida och sen släppte några klungan för att göra en avstickare upp på Randa-berget och nåt kloster.
Vi andra körde hemåt i en mindre klunga, med grymt bra drag. Via Petra hemåt på härliga nerförslångrakan till Arta vägen och sen lite lugnare på Artavägen hem. Riktigt kul körning och bra sammanhållning. Jag var dock lite hostig fortfarande, när jag tog i. Det blev 109km idag på 4h 27 min, snitt: 24,4, puls: 111/165.
Efter cyklingen blev det simning med Micke. Vi var bara 5st och hade teknikpass i en hel timme. Superbra övningar och massa bra feedback efter varje 25:a teknik!

Dag 10 (söndag) körde jag med ungefär samma cyklister. Magnus som ledare, disco-snacke-Glenn på cykeln och en del från klungan igår, men idag var vi i RÖD grupp! Nu har vi alltså avancerat upp på toppnivå, för alla andra har åkt hem, haha. Men klart, vi hade ju också snabbaste cyklisten uppför sa Calobra med oss på turen. En grymt stark cykelfokuserad kille.
Idag blev det en ått-runda, med lite berg inkluderat. Vi var en liten klunga på 7 pers och vi var rätt sammanhållna och bra. Jag enda tjej som vanligt, hade många snygga muskulösa, rakade ben att checka in!
Ått-loopen var först en tur på flacken, där vi drog på i bra fart, och jag fick upp pulsen lite mer idag, det kändes bra! Efter den svängen var vi inne på nästa sväng som då var bergen. Men nu var det upp till Lljuc, men med långa sega Pollenca-backen upp, och sen Lluc neråt. Pollenca backen var ju låååång! Den har vi bara kört nerför innan, men nu var det upp, upp, upp. Vi hade fri fart och jag låg klart sist, men kämpade på. Var lite hostig idag med, men kändes ok annars i kroppen, lite sega ben kanske. Fick lite svackor ibland och kände för att bara kliva av cykeln, men vad skulle det hjälpa? Jag måste ju upp till macken!
Efter ett bra tag hade jag tagit mig uppför backen, som var över milen lång. Uppe vid macken fikade vi sen i solen. Så skönt! Sen tog vi nyasfalterade Lljucbacken ner. Bara att rulla utför, ligga i bocken och bromsa (men inte bromsa för mkt) inför serpentinsvängarna. Här var det getter igen i vartannat hörn, och jag sa till dem att inte hoppa ut i vägen!
Väl nere körde vi på sen i vår fina lilla klunga innan vi kom till vassvägen där det var fri fart. Alla drog på i motvinden, jag halkade efter och fick sen ligga själv och trycka på ett tag, kom bara upp i knappt 33km/h, men sen fick jag köra bakom magnus snabba hjul och vi körde på i 35 tills vi kom fram till rondellen innan Alcudia. Sen rullade vi tillbaka som klunga till hotellet. Det var riktigt roligt att cykla idag, det kändes som en bra nivå och det var kul! Blev totalt 115km, snitt: 25km/h. 04:37. Puls: 121/166.

Efter cyklingen blev det simning igen. Jag och Glenn fick privatlektion av coach Mike och vi simmade en massa teknik-25:or i 30 min. I solen såklart! Vi är ju på Mallis! :)