>Det här är livet! Är på Prologen cykelcamp med Colting & Co, och cyklar runt södra sverige fram till på söndag. 5 dagars cykling, kanske uppemot 80 mil.

Idag cyklade vi Borås – Halmstad, 15mil på fina vägar genom en massa skog! Rätt bilfritt, men några bildårar fick vi ändå träffa på. Jag cyklade med stora klungan som körde i snitt 30 under de 15 milen.
Först trixade vi oss ut ur Borås, och sen körde vi på lite lugnt tills vi kom ut till de bra vägarna. Sen började vi att köra bra klunga med roterande och att alla fick gå fram och dra. Det snackades mycket i klungan och humöret var på topp. Jag var med och drog vid min tur under de tre första timmarna. Efter 2 timmar började energin droppa lite så då smygåt jag en banan på 20sek när vi stannade för ett kedjehopp. I med energi! Annars var det bara att cykla på och hänga med!
Men det kändes riktigt bra att cykla idag. Kroppen känns som att den är van vid cykeln, och det är bara att köra på! Roligt!! Bara lite stel i nacke/rygg, men inga speciella cykelkrämpor.
Efter 3 timmar tog vi ett quickstop i Ätran och fyllde på med energi på stående fot. Sen fortsatte vi söderut. Kom dock till en väg under vägarbete, så 3km kördes på grus och nylagd singel för asfalt.
Men när vi sen kom ut på bra vägar igen var alla sugna på att dra upp tempot. Det bara ökade och ökade och det gällde bara att hänga med! Jag låg nu bak i klungan och gick inte fram och drog, trampade på istället för att inte bli avhängd. Och det blev jag inte! :) Vi körde på bra men snacket i klungan hade nu tystnat en del. Alla var fokuserade och såg målet i sikte.
Kom fram till Halmstad efter all motvind och nu började det småregna lite. Det var skönt att vara framme vid hotellet och bara gå direkt in på hotellrummet och duscha!
Det blev totalt 148km idag, på totalt ca 5h.
Cykelpass: 148km, snitt 29.3km/h. Puls: 125/156.
Sen blev det god middag följt av bra massage. Behövs för mina stela muskler! Imorgon fortsätter äventyret och vi cyklar vidare mot Helsingborg – mina hemtrakter!