>Jag är trött. Idag har varit en tuff dag. Men tufft är bra, det är då man blir stark. Typ. Man kan alltid vända allt jobbigt till något positivt! Snart dags för att sova, och jag kommer att slockna direkt. Kroppen är trött, huvudet är trött.

Tänkte på det idag att cykling är tufft för huvudet med, man måste vara fokuserad på vad som händer runt och kring en hela tiden. Det är sekunders marginal mellan olycka och ”hoppsan sa, vi körde nästan ihop, haha”.
Både träning för benen och mental härdning blev det minst sagt idag. Vi körde idagHalmstad – Helsingborg, men inte raka vägen. Nej varför göra det enkelt? Vi tog kustvägen dit, via både Bjärehalvön och ut till Mölle/Kullaberg.
Jag körde med Colting-klungan idag igen, och det var en del i den som gärna drog upp tempot. Jag kände redan från början när vi låg i 38km/h att jag skulle inte dra idag, jag skulle fokusera på att hänga med och inte bli avhängd.
Vi körde ner till Laholm och sen mot Båstad. Blåste en del och var skönt att ligga i klungan och köra på. Förbi Båstad och sen blev det backe, Kattviksbacken upp. Alla väntade snällt på toppen av backen innan vi sen körde vidare. Idag hade jag vatten i flaskorna och det var rätt varmt även om solen inte låg på, så vattnet gick åt idag. Tryckte också en banan vid ett tillfälle. Men sen körde vi på och jag såg fram emot energistoppet efter ca 3h, som jag tänkte skulle bli då.
Men vi körde på där på den skånska landsbygden och inte en affär eller ens riktig ort i sikte. Vi körde lite fel och energin började sjunka, till botten. Vid ett illa valt ögonblick så plötligt tappade jag (och en kille till bakom mig) klungan. Först bara några meter men sen hamnade jag en bit bakom. Trampade på som fan i motvinden och försökte köra ikapp men insåg rätt frustrerad efter ett tag att det skulle aldrig gå. Jag slet och slet och blev rätt jäkla förbannad. För jag låg konstant ca 150m bakom klungan och hade de bara stannat i 30sek hade jag ju kunnat ligga på hjul och sluppit slita utan energi.
Men de körde på. Och jag blev mer och mer ilsken. Men körde på iaf, och försökte se vart klungan tog vägen. Till slut försvann de längre bort, men tappade en kille, som sen sa att de skulle stanna inne i Ängelholm för energi. Så jag körde på och hittade dem sen på en mack.
Fyllde snabbt på med mer energi och humöret gick då från botten till nästan toppen igen. Jag var lite lack på dem att de bara lämnat mig där bak, men alla skyllde på Colting, som sa ”det är bra träning, Karin, du är stark!”. Och ja visst fan är jag stark!Och nu är jag lite mentalt starkare med, jag slet där bak i 45 min på hög puls och drog allt mitt på en gång, kanske mer än vad de andra drog under de 6h vi var ute.
Man kunde sen välja att köra själv rakaste vägen mot Helsingborg, men nej det ville inte jag, jag ville köra klart rundan. Så jag hängde på klungan nu igen och vi körde ut förbi Jonstorp längs med havet till Mölle. Jag kämpade på nu och låg med och snurrade i klungan utan att dra när jag väl kom framåt. Och det gick bra, nu hade jag energi och kunde ta i igen. Väl ute vid Mölle fanns möjligheten att cykla en backe till, nu en lång brant backe upp till Kullabergs Fyr. Vissa valde att vänta nere, då vi ändå skulle tillbaka samma väg. Men jag tog beslutet att köra upp, jag ville ju ta en fin bild till bloggen! ;)
Trampade på uppför, fick min bild, och sen vände vi och körde ner igen, och hela vägen tillbaka till Mölle. Körde sen i vår klungan igen, och jag trampade på och slet varje gång vi svängde eller så, då alla bara drog på, och jag slet för att inte bli tappad – igen!
Men det flöt på rätt bra sen. Vi körde längs med kusten söderut, förbi Höganäs, Viken, ner mot Helsingborg. När vi körde längs med havet luktade det hav! Så fint det var, soligt, doftande av salt hav och jag bara kände igen ”hemma”!
Kom sen fram till hotellet, tur jag körde med klungan hade aldrig hittat dit annars. Skönt med dusch och sen fika med kompis ute på Väla, och sen middag på hotellet. Nu: sova. Ladda för 20-milapass imorgon.
Det blev totalt 173km idag, på totalt ca 6h.
Cykelpass: 173km, snitt 28.8km/h. Puls: 122/162. (Pulssnitt under 45 min slit: ca 155)
Här nedan kommer bilden som jag slet för: just for you!