>Idag är ännu en dag då man ramlar i säng efter många timmars härlig träning. Det har varit tufft idag, men roligt. Och härdande!

Idag cyklade vi från Helsingborg – Karlshamn. En liten tur rakt över hela skåne alltså, på småvägar och då kan det bli lite vilken distans som helst. Vägarna i skåne är många, och de går lite kors och tvärs.
Jag cyklade med snabba Colting-klungan idag igen och tänkte att jag hänger väl med så länge jag kan. Men jag hade lärt mig från igår att energi behöver jag, och det gärna redan efter 1,5h och framåt, om jag ska orka hålla deras tempo!
Vi startade i Helsingborg i ösregn, och fick cykla i regn, dimmigt molnigt regn i 90 min. Jag hade klätt mig lite lätt, för jag ville inte bli för varm när jag visste att jag skulle få ta i en del, men just då blev man väldigt dyngsur. Sikten var också obefintlig, jag såg ingenting utåt, bara några hjul framför. Hjul att hänga på!
Bara efter några mil ökades farten upp rejält en gång och då kände jag att det var nära att jag tappade. Pustade och flåsade men kämpade på och efter ett tag så stabiliserades farten. Då var det lättare att hänga på och cykla med i klungan. Jag drog ju ingenting idag, utan kämpade mest för att ligga med i klungan bra.
Upp och ner för söderåsen genom fina skogar. Fick lite putthjälp upp men annars hängde jag på ok. När vi väl kommit upp hade det sliutat regna. Skönt! Nu var det bara att torka av cykelbrillorna, och sen kunna se världen när man cyklade på!
Vi körde sen bra i klungan, i rätt lugnt tempo. Kom fram till Rickarum där vi tog ett snabbt energistopp. Efter det hade alla en sockerhigh och jäklar vad det märktes! Klungan ökade tempot ordentligt på väg mot Kristianstad. Plötsligt hade vi ökat från lugna 35 till nu dryga 45km/h! Trampade på som en galning för att ens hänga med längst bak! När Tobbe och Jonas låg först drog de på! Så starka! Vi låg ett tag i 58km/h och jag kämpade och slet, och tänkte att såhär fort kör man nerför en brant backe, nu kör vi på flacken! Till slut trampade man ju ur tyngsta växeln med, fanns inte mer att komma med om de hade ökat på ännu mer!
Efter det var jag lite orolig att jag inte skulle palla de sista 6-7 milen, men jag gav det iaf en chans. Jag gav inte upp och cyklade på och fyllde på bra med energi. Fick slita en del, men jag lyckades att hänga på hela vägen förbi Sölvesborg och hela vägen till Karlshamn!
Är så jäkla nöjd med min prestation idag! Fick beröm av många i klungan, och Colting var snäll idag, han tyckte jag var grymt stark och peppade idag! Wow ;)
Det blev totalt 209km idag, på totalt ca 6:30h.
Cykelpass: 209km, snitt 32.2km/h. Puls: 117/157.
Efter middagen ikväll fick jag massage igen. Nu laddar jag för en ”kort” dag imorgon, bara 15 mil!