Helgen blev fylld av bra träning, och mycket socialt emellan. Riktigt skön helg måste jag säga! Plusgrader, upphåll (nja mestadels) och en jäkla massa blåst bara. Men motvinden är min vän, den gör mig stark!

I fredags blev det ännu ett träningspass förutom simningen. Traskade runt mestadels under dagen till/från stan, och sen en lång fika med Elin & Nicklas. Snack om triathlon, och fick lite tips och input om IM Florida som de båda körde för två år sedan. Efter fikan, gick jag hem igen från stan, för femtielfte gången för den dagen kändes det som. Jag var lite trött och lite seg, och det var lite “sent”, men jag hade ju träningsväskan med så det var bara att smita in på gymmet på väg hem. Inne på en fredagkväll, hyfsat gott om plats får jag säga, och så brände jag av mitt styrketräningspass! Skön känsla, men bästa var nog känslan att jag gjort passet öht!

Igår lördag blev det triathlonträning, jag fick till både sim, cykel och löpning. Simningen ute i Vårby var grymmare än vanligt, det blev ett tufft pass! Huvudserien bestod av 18×50 i fart 1-3 följt av 18×50 i högsta snitt med mycket vila mellan. I det andra setet körde vi uppdelat på banorna så att vi “tävlade” mot de som vi brukade köra tillsammans med. Så det blev ett bra sätt att jämföra sig lite hur man höll ut under serien. Jag började lite segt, men kom sen in i ett grymt flow och kunde mata på bra. Jämfört med mina kompisar var jag mer uthållig mot slutet!

Sen blev det trevlig IKEA frulle som vanligt efter lördagssimningen. Alltid lika mysigt att käka frukost, snacka träning och allt mellan himmel och jord. Klockan är inte så mycket och ändå har man kört ett simpass på 90 min. Jag åkte sen hem och fick en timme hemma innan nästa träningspass. Utnyttjade denna till fullo genom att bara slappa och verkligen ladda för att orka ta mig ut på cykeln.

Men jag hade bestämt cykeldejt med Lina, så det var riktigt tur det! Så mkt lättare att komma ut då. Vi möttes upp vid lunchtid och rullade lugnt ut mot Drottningholm där vi startade vårt pass.

Det blåste sjukt mycket, från sidan, mot och ibland med. Men jag är rätt kass på att känna vinden, så förstår aldrig riktigt var den kommer ifrån. Men igår hördes vinden otroligt mycket, så man kunde gissa att så länge det vrålade var det mot/sidvind och när det blev knäpptyst var det medvind! Tufft det där med vind, men bra träning är det i vilket fall!

Vi cyklade på längs med fina vägar där ute på Färingsö. Barmark, rätt torra vägar, och inte så mycket trafik heller. En klarblå himmel på det och lite solsken gör cyklingen toppen!

Lina på väg på vår cykelrunda

Vi var ute och cyklade i 2h 30 min innan vi var tillbaka på kungsholmen. Lite trötta ben och seg, men vi cyklade hem på varsitt håll och möttes sen 15 min senare nere vid kungsholms strand. Dags för lite löpning på det så skulle träningsdagen vara fulländad sen. Vi hann faktiskt ut innan det var mörkt och fick ännu mer dagsljus. Joggade på en bit runt holmen och tillbaka. Tillämpade fortfarande 4 min löp + 1 min gå stuket och det var rätt skönt. Benen var inte superpigga, men det gick att jogga ändå!

Efter min lilla träningsdag blev det snabbdusch och sen hem till Sara för glöggmingelmys/inflyttningsfest. Visste att det fanns risk att vara pigg i nån timme och sen skulle trötthammaren slå till. Och så var fallet, blev en rätt tidig kväll för mig sen!

Idag söndag har det blivit vila. Vila och slapp iaf mestadels av dagen. Jag stack ut för en dagsljus-powerwalk mitt på dagen. Ut i blåsten igen, och lapade dagsljus (men knappast sol) runt kungsholmen.

Ikväll mötte jag upp med Mia för en kort joggingdejt. Vi sprang bort till Stadshuset och sen var vi så crazy att vi vågade oss över bron bort till söder! Oj, det var längesen. Så det blev en runda runt riddarfjärden. Vattnet som slog i höga mörka vågor, blåsten som nästan ryckte oss uppe på västerbron, och motvinden som hindrade oss i nerförsbacken ner för bron. Det var en intressant löptur!

Det var min helg det. En riktigt bra helg!