Igår var det resdag och vi kom fram till Mallorca och Can Picafort på eftermiddagen. Trött och hungrig efter resan var det inte läge för att sticka ut just då. Det blev en (väldigt sen, eftermiddags-) lunch, lite promenerande vid stranden, och sen mek med cykeln och packa upp prylarna.

Idag stack jag ut på cykeltur dock! Det var jag, Magnus och Robert som drog ut på en fin tur. Vi tog det lite lugnt på morgonen då det är rätt kyligt tidigt, så vid 10 stack vi iväg. Vi körde en liten guideövningstur där jag fick guida runt oss dit vi skulle. Jag känner igen mig och hittar väldigt bra nu får jag säga!

Planen var Lluc-backen, så jag tog oss via Sa Pobla – Buger – Campagnet – Selva dit, och sen körde vi backen upp. Den backen är en känd Mallorcabacke med många serpentiner och som man kör en del gånger under ett läger här. Denna första gång tog jag det lugnt uppför. Trampade på och pulsen höll sig låg. Lite småirriterande hosta hade jag, så tog det lugnt därför. Får hoppas det inte är något speciellt, utan att det försvinner snabbt!

Uppe på macken tog vi en skön fika i solen (kaffe). Det kryllade av cyklister i backen och även på fiket. Säsongen är verkligen igång här!

Efter en stund i solen körde vi sen ner mot Pollenca (där det var fin nylagd asfalt på vägen ner) och sen blev det via Alcudia hem. Där la vi in lite fartökning och spurt, för att liksom väcka igång kroppen igen. Min kropp kändes lite skum idag, inte helt vaken än. Ovan vid racern, öm på olika ställen. Knappt 9 mil fick räcka idag, som en ok start. Men det är en vanesak, det där med kroppen och cykeln, snart är jag igång på riktigt! På lördag kommer lägerdeltagarna ner!

Lugn start på Mallorca

3 reaktion på “Lugn start på Mallorca

• 30 mars, 2012 kl. 05:06
    Permalänk

Låter som en skön start. Och jisses vilken brant backe! Inte konstigt att ni blir i fin cykelform när ni cyklar där.

• 30 mars, 2012 kl. 16:34
      Permalänk

Mm, den är så i typ 10km, lite flack i mitten så man får lite vila :) Hoppas komma i bra cykelform!

• 31 mars, 2012 kl. 07:44
        Permalänk

Jag som tänkte tanken att jag nog skulle gå upp för backen om jag var där. Då skulle jag få gå, och gå, och gå :)

Här är snö – fortsätt fixa en snygg cykelbränna nu!