Långhelgens sista dag idag och jag ville få till ett cykelpass innan vi kör hem mot Stockholm igen. Var uppe tidigt och planerade en kortare runda på 10 mil idag. Blev en runda runt här på mellersta delen av ön, från Borgholm.

Vinden kom norrifrån idag igen, sval stark vind, men annars sol och nästan 15 grader. Skönt! Min runda startade norrut en bit i motvinden, innan jag körde över till östra sidan av ön. När jag vände söderut hade jag kört i en timme, och startade då dagens IM-intervaller. Idag fick det bli 4x15min IM-pace/fokus med 5 mil rullvila. Hade skön medvind och bara susade fram, riktigt nice!

Dagens pass kändes helt ok. Jag var mycket piggare mentalt än igår, men desto tröttare i benen. Alla milen börjar kännas om man säger så. Men jag cyklade runt och njöt. Njöt av möjligheten att cykla på fina vägar, få ihop många mil, och bara cykla. Cykla är nice alltså!

Det blev bra timing idag, för när jag cyklat mina 4 IM intervaller var jag då framme i Gårdby där jag tänkt stanna för fika. Mötte upp med mamma som varit ute på promenad i området, och så fikade vi där tillsammans. Idag var jag i tid till fiket, gött!

Sen blev det knappt 4 mil hemåt i motvind. Men det var bara att mata på. Vind är bra träning, och det här blev sista milen på Öland på ett tag. Fick till en fin långhelg här! Nu är jag på väg hem mot Stockholm igen. Har ni cykelväder hemma också?