Igår söndag var det dags för cykling igen här på Öland. Att få lite fartvind igen och köra ifrån flygfän. Denna dag var stora hemfärdsdagen från ön och det märktes, väldigt mkt trafik på vägarna. Jag valde de mindre vägarna under mitt pass, men där var det en del bilar också. Alla väldigt schyssta dock, och lämnade plats åt mig vid omkörning. Det gillar jag!

Jag höll mig mest på mitten/östra sidan av ön, och hade medvetet valt rätt håll. Det blåste nämligen lite sned sydlig vind och min tur gick söderut. Jag fick kämpa på bra där i motvinden, men tog det i min takt. Ingen stress denna dag heller.

Jag körde ner mot alvaret till, över ön till Färjestaden, sen tillbaka igen över den väg där en del av IM-banan kommer att gå. Där är det öppet. Man får verkligen älska vind kan man säga! Men all vind nu är bra träning. Det kommer snarare bli att vind blir en ultimat träningsfaktor. Vi vill träna i vind! Gärna motvind, och gärna mycket vind. Då blir man stark. Det är ju bättre att komma till tävlingen väl förberedd menar jag!

När jag kört knappt 9 mil kom jag till Gårdby där jag stannade och fikade. Satt ute på gården och vilade cykelbenen lite. Men de kändes ändå väldigt mycket bättre än i fredags. Lite löpning (och cykelvila) gjorde susen alltså!

Sen fortsatte jag vägen norrut hemåt till Borgholm .Jag fick nu skön medvind ett tag och det var bara att köra på. Benen kändes bra, men jag var allmänt cykelseg annars. Men jobbade på kilometer för kilometer och peppade mig själv. Snart hemma. Jobba på. Det är detta som gör mig stark! Varje cykelpass räknas!

Knappt 14 mil blev totalen. En bra cykeldag här på Öland.