Det blev en riktigt skön natts sömn här på Öland. Jag var rätt trött efter gårdagen även om det var en dag utan träning. En sovmorgon och sen en långfrukost senare började jag packa upp träningskläderna och göra mig redo för lite träning idag.

Jag stack ut på cykeln vid lunchtid. Det var då redan varmt och soligt ute, perfekt cykelväder. Tänkte mig max 4h cykling idag, så plottade ut en runda på runt 10 mil.

Planen var en riktigt lugn cykeltur idag. Easy. Easy 100k. Det kändes riktigt bra och jag fick hela tiden påminna mig själv om att ta det lugnt. Det var riktigt fina vägar som jag körde söderut längs med östra vägen. Körde en omväg runt så att jag sen passerade fiket i Gårdby efter 5 mil. Jag låg mest i tempobågen, trampade på lätta växlar. Cykeln pimpad med finhjulen och vi bara flög fram. Eller ja, det kändes så iaf. Känslan är viktig!

I Gårdby satt jag i solen och fikade. Jag och Valle (cykeln) tog en paus. Snackade lite med nyfikna ölänningar om Ironman Kalmar. Kul att så många känner till loppet nu!

Sen körde jag på mindre vägar mitt på ön hemåt. Men tyvärr kom jag in på vägar som höll på att åtgärdas, för de var fulla med rullgrus. Fick sänka farten rejält och fick säga till Valle att inte våga få nån punka! Men det gick bra ändå, gick bara rätt sakta fram där. Men å andra sidan kändes den fina asfalten otroligt smooth sen. Skönt!

Trampade på hemåt sen, och behöll den fina känslan. Körde riktigt lugnt idag, och benen känns fina. Det blev ju mycket vila som planerat här efter min boostvecka. Det var längesen jag cyklade med så pass utvilade ben! Det kändes nice! Toppningsveckan fortsätter. Sista veckan innan race, nu är det nära!

10 lugna mil

4 reaktion på “10 lugna mil

• 12 augusti, 2012 kl. 09:58

Såg härligt ut!! Nu är det nära:) Vi ses kanske i Kalmar till veckan. //Bea

• 14 augusti, 2012 kl. 10:55
      Permalänk

Ja vi ses säkert på torsdag till pre-race mötet? Bara få dagar kvar nu!