Amerika vaknade upp till en översvämmad östkust efter stormen Sandy. Fortsatt stormigt och mycket förstört där uppe i nordost. Riktigt hemska bilder man sett därifrån, hur stormen härjat. Här nere i Florida har vi endast påverkats av kall luft och starka vindar. Det känns väldigt överkomligt i jämförelse, så man ska inte klaga på vädret precis.

Så det var en sval morgon imorse, bara 6-10 grader på morgonen. Jag hämtade upp Anders och Sofia och så körde vi löparbanan i bil för att kolla in (igen!). Stannade vid state park i slutet av banan och så sprang vi lite där. Bara 30 minuter kort jogg, för att liksom känna på benen. Och idag kändes det riktigt bra! Lite vila är inte fel ändå, vilka underverk det kan göra. Hoppas på att behålla känslan tills på lördag! Sprang förbi en alligator-sjö, som jag inte vågade närma mig. Inte läge nu att bli av med ett ben eller nåt!

Lite kort vila på det så möttes jag och Anders upp sen igen för lite cykling. Bara ca 1h idag, lugn rull. Det blåste ju bra idag med, så vi startade med en rejäl motvind. Jobbade på, men känslan på cykeln var mycket bättre från start idag. Kändes ok att cykeln rörde sig i vinden och så. Vi körde bort samma väg som igår, bort till cykelvägen som gick bredvid motorvägen. Där körde vi på, jag körde några kort-korta intervaller, igångdrag, för att känna att benen svarade. Sen lugnt hemåt, där vi dock hade god medvind och rullade snabbt hemåt. Dryga timmen cykling, och det fick räcka gott och väl idag.

Korta små pass, och sen fick det bli vila resten av dagen. På min balkong hade jag lä så där satt jag och solade ett tag. Riktigt skönt, för nu mitt på dagen hade temperaturen iaf krupit upp till kanske 17 grader, och mycket varmare i solen.

Blev sen upphämtad av David och Linda så åkte vi till Starbucks för lite fika. Bara kaffe dock, vi är ju fortfarande pre-race. Sen var man fikar på efter race är en helt annan sak! hehe. Trevligt med lite lugn eftermiddag. Nu är jag redan trött. Det är bra med jetlagen att man blir trött tidigt, ska försöka behålla morgonpiggheten ända till lördag!

Imorgon öppnar tävlingsområdet och expot. Blir spännande att kolla in! Både expot, och alla deltagare! :)

Springa, cykla och vila!

2 reaktion på “Springa, cykla och vila!

• 1 november, 2012 kl. 01:18
    Permalänk

När är det läge att bli av m ett ben? ;)