Så har dag 3 passerat här nere på Playitas. Dagarna går verkligen fort, nästan lite för fort! Men så känns det ju när man är ute och cyklar halva dagen.

Idag stack vi ut på cykeltur vid 9.30. Dagens tur blev söderut på ön, ner till Morro Jablo. En lite flackare tur än igår, och även lite mindre vind. Eller ja, mer normal Fuerteventura vind.

Men vi började med medvind och det är ju alltid schysst. Känns som det är vindstilla och man bara är superstark! Vi cyklade längs med kusten på större vägar, med otrolig utsikt över havet. Sen en bit på motorväg. där man tydligen inte får cykla, men vi kom fram till slut ändå.

Framme i vindsurfingstaden med de fina stränderna efter drygt 2 timmars cykling. Blev en kaffefika där i solen, och laddade med energi – nötter, äpple och lite godis. Det blev en rätt kort fika för sen ville vi ta oss an vinden igen. Med gårdagen i färskt minne trodde vi att det kunde ta upp emot 1 timme längre på tillbakavägen. Samma väg, men rak motvind.

Jag körde på och drog en del i vinden, och fick då även bestämma (hålla ner) farten uppför. Det blev en del pulstoppar på vissa backar! Men backarna ser ju alltid värre ut än vad de är. Man kommer ju upp. Tar en liten bit i taget, och så är man ju över krönet till slut!

Så vi körde samma väg tillbaka, i solsken och lite vindfläkt, och det tog inte så lång tid ändå. Blev totalt 4.5 timmes cykling idag, och 10.5 mil. Ett skönt pass!

Så idag kom vi hem i tid för att hinna med något mer träningspass. Sara och Maria stack ut och sprang, och jag och Simon gick ner till poolen. Vi körde ett hitte-på pass som ändå blev rätt intensivt. Körde 10×100 på starttid, och sen även 10×50 på starttid där vi simmade bredvid varandra och triggade varann att öka tempot till ansträngande. Det kändes att både rygg och armar blev trötta! Men bäst var ju helt klart bara att simma i solen! Vilken känsla! Och så får man jämna ut brännan på köpet :)

En skön dag på Playitas helt enkelt! Lite middagsbuffe på det, och vila, och sen blir det gonatt och ny dag imorgon att fylla med träning!

130115_playitas_karta

130115_playitas_1  130115_playitas_3130115_playitas_4130115_playitas_5130115_playitas_2

En tisdag på Playitas

3 reaktion på “En tisdag på Playitas

• 16 januari, 2013 kl. 23:15
      Permalänk

Haha, tur stranden låg en bra bit från vägen alltså, annars kanske jag cyklat i diket ;)