Idag var det tredje träningsdagen här på Playitas (ankomstdagen borträknad) och idag fick vi sällskap på cykelturen av supercyklisten Katarina! Efter frukostbuffé och lite vila på det, stack vi ut på en långtur idag. Lång som i många timmar alltså. Man kommer inte lika många mil som på en tur hemma i Sverige. Det finns mycket som påverkar: mest vinden och alla höjdmeter! Men det är grymt bra träning, och att köra backar och slakmotor hela tiden måste ju ge resultat!

Idag körde vi en runda på Fuerteventuras ”flacka” partier, alltså inte upp i berg-bergen. Men det blev 1300hm ändå på 13 mil. Lite norrut, sen österut ut till havet på fina 90-vägar med bra vägren. I år stod inga getter och lurade i kanten som när jag cyklade på den vägen förra året. En sån get kanske inte överlever ett helt år? ;)

Vi cyklade på bra i vår lilla 5-manna-klunga. Solen sken och det var varmt och skönt. Vi körde på och höll ihop så gott vi kunde i det kuperade månlanskapet. Jag var dock lite seg i perioder och kroppen ömmade på olika punkter. Bara trampa på, backe efter backe. Men så efter drygt halva passet körde vi en längre backe (igen), jag fick upp puls och flås ordentligt och SEN vaknade jag verkligen till liv. Då kunde jag gå fram igen och dra och köra på upp och ner över de rullande backarna. Riktigt kul cykling! Vi avslutade med fina mindre vägar på en platå, där vi kunde köra på ordentligt med lite trafik.

Det blev en riktigt fin tur till slut, på drygt 5h, och vi fick jobbat på cykelbrännan i dagens solsken. Sen blev det kort mellanmål på balkongen innan vi alla drog ner till poolen för ett simpass.

Vi hyrde en bana ihop, och simmade lite blandat. Jag och Simon körde iaf 10×100 som igår, fast med en LUGN starttid. Kändes riktigt gött att få röra på överkroppen med, även om armar/rygg var lite småsega.

Knappt en timmes simning och sen var den träningsdagen slut. En rolig och fin dag på Fuerteventura! Träningsparadiset i januari!

130116_playitas_karta

130116_playitas_01 130116_playitas_02 130116_playitas_03tx   130116_playitas_07130116_playitas_05130116_playitas_06

Cykling och simning på Playitas

8 thoughts on “Cykling och simning på Playitas

• 17 januari, 2013 at 22:41
      Permalink

Tack! Visst är den? Den är nog inpräntad, för ränderna kom snabbt fram igen!

• 17 januari, 2013 at 08:52
    Permalink

Mycket cykling! Starkt att köra långpass i vind och backar varje dag!

• 17 januari, 2013 at 22:42

Jag älskar att cykla!

• 17 januari, 2013 at 08:53
    Permalink

Ni verkar ha det bra! Man blir ju lite lätt avundsjuk, i synnerhet när ens egen höjdpunkt på dagen är cykelintervaller på trainern kl. 05.00. I GARAGET!

Fortsätt gärna med löpande rapportering, det är kul läsning!

På återseende!

• 17 januari, 2013 at 22:58
      Permalink

Jo det är toppen här! Njuter av värmen, den gillar jag. Och vägarna att cykla på!
      Men cykelintervaller på trainern kl. 05.00 i garaget är ju hårt! Respect! Det är sånt som gör en stark!

• 17 januari, 2013 at 09:10
    Permalink

Tusen tack för superb guidning och sällskap, jag hade en toppendag på cykel!

• 17 januari, 2013 at 22:58
      Permalink

Tack själv Katarina för draghjälpen och sällskapet! :)