Igår var det dags för mer cykling på min nya kärlek – P5an! Jag körde ut till Drottningholm och mötte upp med Thomas för ett bra pass. Thomas är ”riktig” cyklist som precis kört ett etapplopp på en vecka i Norge och som trodde vi skulle köra lite lugnt. Vi hade inte kört ihop sen Mallis. Lugnt pass blev det dock inte!

Min P5a var så pigg och ville bara iväg så jag bara körde på. VI körde ut på cykelvägen bort mot Tappström och sen valde vi vägen ut på Ekerö, till Adelsöfärjan. Vi låg och körde på bra när plötsligt min Garmin for som en projektil av styret. Hållaren hade visst gått sönder. Så vi fick en liten paus när vi fick gå och leta i diket efter en borttappad Garmin. Var lite uppgiven ett tag och trodde den åkt rakt ut i skogen. Men så till slut hittade jag den!

Så då kunde vi köra vidare på ut mot färjeläget. Så fort det var platt eller gick lite utför fick jag upp bra fart och gick fram och drog. Thomas med kompaktvevparti (efter alla höjdmeter i Norge) trampade nästan ur alla växlar för att hänga med. Gud vad roligt det var att köra på!

Bombade på ner till färjeläget där vi tog en kort paus innan vi körde tillbaka i mot/sidvind. Jobbade på bra, men la mig lite på rulle ibland. Så att Thomas också fick lite träning ;) Benen kändes okej, men lite trötta på olika ställen, tror jag ska sänka sadeln en halv cm så blir det nog bra.

Sen tog vi en fika hemma hos Thomas på Ekerö. Skönt att ta en ”after-bike” i solen, men sen skulle jag ju vidare. Inte superpigg, men blev glad såfort jag kom på P5an igen. Körde samma väg tillbaka mot Drottningholm men adderade 4 varv på FRA-slingan. Det var otroligt kul att köra där, det gick så lätt, både i med och motvinden! Hade kunnat hålla på hela kvällen, men 9 mil fick räcka igår.

När jag kom hem körde jag ett litet litet brickpass löpning. Har gjort det efter cyklingarna på sista tiden. Tänker teknik, och jobbar på i värmen. Igår knappt 3 km, men det är alltid nåt!

130728_cykling_01

130728_cykling_02

130728_cykling_karta

Mer cykling på P5an!

6 thoughts on “Mer cykling på P5an!

• 29 juli, 2013 at 17:01

Hej Karin!
    jag har rätt nyligen hittat din blogg och vad roligt det är att läsa!! Jag har nu under våren/sommaren fått upp ögonen ”på riktigt” för triatlon och börjat lite själv. Min första riktiga triatlon ska jag köra STHLM triatlon nu i slutet på augusti, ”bara” sprint-distansen.. Men det är en start! Det är fantastiskt kul att läsa om dina äventyr, du verkar vara en riktigt stark och tuff tjej!!

Vi kanske möts någongång i skogarna omkring Nackareservatet, jag bor nämligen i Hammarbyhöjden och springer lite där.. Men jag tror du svischar förbi mig rätt lätt!!

Lycka till på Kalmar IM! :)

• 30 juli, 2013 at 22:00
      Permalink

Hej Anja! Tack, vad kul att du gillar bloggen. Och vad roligt att du börjat med triahtlon! Sthlm Tri kommer bli grymt ju, att race:a mitt inne i stan! Sprint är bra, det började jag också med när jag var rookie på triathlon. Man måste ju börja nånstans, och sen lär du också vara fast :)
      Kul, ja då kanske du kan tipsa om bra löprundor? Jag har bara hittat några slingor hittills. Springer inte så fort, får en kick av löpningen ändå!
      Tack för din kommentar. Lycka till i Sthlm, jag basar över en del av cykelbanan då så jag ska se till att ni får ett bra race!

• 29 juli, 2013 at 23:33
    Permalink

Gött. På din nya banner ser det nästan ut som att cykeln hänger i luften. Kanske lite så det känns. ;-)
    Vi ses om några veckor.

• 30 juli, 2013 at 22:01
      Permalink

Haha, ja verkligen. Han flyger fram! Känns som den har sin egen vilja, den vill framåt! Ja, vi ses snart! Träna smart sista veckorna nu!

• 30 juli, 2013 at 21:36
    Permalink

Hej Karin. Blir det ngn skillnad i fart med P5an jfr m Avelon. Har du ngt jämförelsepass? Vore kul att veta.

/Jonas

• 30 juli, 2013 at 22:06
      Permalink

Hej Jonas. Jo en del skillnad i fart är det nog. Hur mycket exakt är svårt att säga. Lättast är väl sen att se efter jag kört en IM cykling och jämföra ungefär med förra årets bana. Men många parametrar som spelar in där också, väder/vind osv.
      Men P5an är väldigt styv i ramen, så det blir skillnad! Konstigt vore ju annars, eftersom den är den bästa ramen som finns just nu. Avelon är en kopia på Planet X ram. Också helcarbon, och var stor skillnad när jag gick till den från min instegsracer. Men detta är ännu ett steg upp.
      Förresten jag ska nog cykla liknande rundor i helgen som jag kört innan. Kan se då vad det blir för skillnad i hastighet. Om det nu inte bara blir medvind hela vägen runt :)