Igår lördag blev en fin träningsdag. Varmaste dagen på året och perfekt för lite träning! Jag började dagen ute i Hellas med Human Ambition och SCT för simning i sjön. På lördagar är vi många med, och tränar då ofta på tävlingsstarter, drafting, panikövningar osv. Sånt som kan hända under tävling alltså. Vi körde ett bra pass i dryga timmen, och sen blev det frukost och häng på bryggan i solen.

Sen åkte jag och Peter och hämtade cyklarna och tog oss ut till Västerhaninge för lite södertörncykling. Vi körde gamla 73an (nu kan jag snart den!) och möttes av rätt bra vind idag. Vi jobbade först mot motvinden hela vägen söderut. Sen ut på landsvägen ner till Torö. Vi jobbade på i motvinden och hjälptes åt att dra.

Nere vid Lanthandeln stannade vi för vätskepåfyllning, och isglass! Sen bestämde vi oss för att ta samma väg tillbaka, för att få lite rolig medvind också! Taggade cyklade vi iväg och tog backarna tillbaka till 73an. Sen var det bara att bomba på i medvinden! Jag jobbade på med bra tryck och vi körde långa stunder i över 50 knyck. Bra vind där! Eller var det kanske P5an, eller benens förtjänst? Vinden pushade på och vi körde en mil i 41km/h. Härligt att få fart av att trycka på och inte bara ligga i 30.

Vi körde på där hela vägen tillbaka och fick alltså in en lite spontan intervall. Totalt 9 mil blev det och det fick räcka denna dag. En härlig sommardag!

Tack Sofie för att jag blir omnämnd som triathloninspiratör i din serie om Ironman!

130803_cykling_03
Coach Micke berättar om vikten av att drafta i OW simning, och går igenom dagens pass

130803_cykling_02
Skillnaden på vanliga människor och cyklister: En vanlig människa tar bild på personerna

130803_cykling_01
Men som tur var fick vi en bild med det viktigaste också – cyklarna!

130803_cykling_04
Efter cyklingen blev det slappande i solen. Vila för benen. För lat för att springa idag

130803_cykling_05
Lugnt och skönt vid vattnet, varmt i solen! Älska sommar!

Sim och cykel en sommardag!