Nu är vi framme på plats i Florida, Sara och jag! Fredagen blev resdag med flyg till Atlanta, där vi sedan körde en liten bit söderut innan  vi checkade in på hotell för en övernattning. Skönt att sova vågrätt, och sedan gick vi upp tidigt (tack jet-lag för morgonpigghet!) för en av de bästa amerikanska hotellfrukostar på länge. De hade t.om kokta ägg och whole fat yoghurt!

Sedan tog vi en roadtrip söderut. Körde på stora fina, vägar, förbi mängder med skog, genom den amerikanska södern. Från Georgia, in längs med gränsen till Alabama, innan vi sedan korsade gränsen till Florida! Blev en nätt biltur på några timmar, men när vi var framme hade vi ändå mycket av dagen kvar!

Checkade in på hotellet, öppnade gardinerna till balkongen, och så såg vi havet! Det var varmt och skönt, och efter lite food shopping på Walmart tog vi sen en skön promenad på stranden. 2 timmar i solen, och såg solen gå ner i vattnet på kvällen. I vattnet var det stora rockor som simmade i ”klungor” nära stranden. Pelikaner flög förbi, små fåglar sprang och åt längs med strandkanten. Och många var ute och promenerade eller sprang. Härlig aktivitet på beachen. Vattnet var lugnt och turkost. Mycket lugnare än förra året när jag var här. Då var stormen Sandy på ingång över landet och vattnet var vildare med mer vågor. Nu ser jag fram emot simningen på Ironman!

Idag blir det mer fixande och komma i ordning. Lite löpning, simning och skruva ihop cykeln står på schemat!

(Här följer gårdagens bildskörd. Alla bilder är Saras! Grymt lyxigt att ha med sin egen fotograf, sherpa, och bästa sällskapet!)

usa 2 usa 3 usa 10 usa 12 usa 28 panama city beach majestic usa 21 panama city beach majestic karin 131026_florida usa 24 panama city beach usa 33 majestic panama city beach usa 36 majestic panama city beach usa 41 majestic panama city beach karin usa 48 majestic panama city beach usa 42 majestic panama city beach sara usa 49 majestic panama city beach

Framme i Panama City Beach!

4 thoughts on “Framme i Panama City Beach!

• 27 oktober, 2013 at 16:55
    Permalink

Hoppas hoppas hoppas jag får en plats till nästa år..

Ser helt underbart ut

• 28 oktober, 2013 at 13:11
    Permalink

Stort lycka till Karin. Du är så väl förberedd och stark. Hälsar Lena nyss återställd efter halsont.