Jodå jag är kvar här på Mallorca, nu var det sista veckan! Hemfärd imorgon och de senaste dagarna har gått väldigt fort. Sen sist har jag hunnit med både det ena och andra, cykling och sol, och även lite regn – igen!

I onsdags körde vi turen till Sa Calobra – ”Ormen”, en häftig backe här på ön som bara måste ses, och cyklas i! 10km slingrig väg med serpentiner och en rejäl snittlutning, det blir en enda lång intervall att ta sig upp när man väl har cyklat ner. Finns bara en väg tillbaka, samma väg upp! Vi var ett bra gäng med 10 deltagare och flera guider som körde turen, och höll ihop bra på vägen dit, sparade lite på energin i Llucbacken för att sedan köra på i Sa Calobra. Tyvärr hann jag inte ta en endaste bild (här finns bilder från google). Ska man ta bild får man göra det på vägen ner, på väg upp är det bara att köra på! Körde sönder ett slitet däck efter backen, så blev sen hämtad i bil (igen) för att komma hem. Men 9 mil skrapade jag ihop.

Igår torsdag blev det en lite flackare tur, jag ledde en 11-milatur bort på Mallorcanska slätten till Alguida och tillbaka. Eller ja, så flack var den ju inte, vi tog vägen längs bergssidan på vägen dit och passerade byar som Buger, Campanet och Selva. Men hemvägen var fin, i medvind låg vår lilla klunga på 4 personer och körde på riktigt bra! Roligt hade vi!

Idag var det en regndag, det skulle ösregna och det gjorde det! Inga planerade turer alltså och lite annat att hitta på. Jag bytte hyrcykel (för 3dje gången denna resa) och fick en mer fungerande sådan, och kastade den gamla på en arg tysk cykeluthyrare som inte borde jobba med service (eller människor) överhuvudtaget.

Det åskade och regnade rejält idag, men jag tog nya cykeln och rullade bort några kilometer till ett annat hotell där det pågår ett annat läger. Där mötte jag upp med min tränare Björn och snackade igenom träning och planering mot min nästa tävling, 9 veckor bort! Det var skönt att prata igenom träningsupplägg och tankar kring plan och genomförande. Ska bli kul att komma hem och köra vidare på bra träning. Nu har jag verkligen fått ihop en del mängd här nere i solen! Och jo, helst vill jag ju stanna kvar här såklart, men man måste ju hem till verkligheten också!

Och solen, ja den kom fram sen igen. Det blåste på bra också. Efter lite lunch körde jag vidare sen ut på en kort tur. Knappt 4 mil blev det idag, och nya cykeln funkar fint. Kroppen är dock trött och sliten, och pulsen är ett skämt. Låg puls både på passen och i vilan. Känner mig som en sengångare!

Imorgon ska det bli sol igen och då passar vi på att cykla sista turen här på Mallorca för iår. Cykla i solen, och säkert en fika på det! Hörs när jag är i Sverige igen. Hoppas solen finns hemma med!

140425_mallorca_07
Försöker jobba bort (eller ja jämna ut) cykelbrännan! Äkta cykelben!

140425_mallorca_03
Rejält ösregn idag. Dock bara 2 regnadagar på 21 dagar, det räknas som bra tycker jag!

140425_mallorca_04
Sen sprack det upp igen och det blev cykelväder

140425_mallorca_08
Fick iaf för första gången testa nya vind/regnjackan från Craft!

Sa Calobra, sol och lite regn