Igår stack jag och Sara ut på en fin cykeltur. Jag på crossen, Sara på racer och vi körde jämnt hela dagen, riktigt bra! Jag hade en 4-timmarstur planerad och var jätteglad för att få sällskap på vägarna. Vi stack iväg från Högbo Brukshotellet på förmiddagen och det kändes som världen inte riktigt hade vaknat än. Lite grådisigt och väldigt tomt på vägarna. Vi cyklade förbi sjöar och skog, väldigt mycket skog!

Det var små vägar som vi körde på, efter varandra, men bilarna såg oss bra och körde om med god marginal. Var skönt jag syntes bra i min nya gula jacka, men oj vilket felköp för långcykling alltså. Det måste vara en pendlarjacka, för den är inte gjord att köra 4 timmar i! Svetten stannade kvar innanför och jag blev dyblöt och rätt kall. Fick trampa på bra för att behålla värmen!

Vi cyklade på en bra rutt på bra vägar till största del. Råkade också hamna på en väg som rivdes upp, och vi fick traska en del med cyklarna också. Då blev våra stegräknare Garmin Vivofit glad iallafall! Vi resonerade så att de borde ju bara riva upp en del av vägen i taget och jobba där, men se så gjorde de inte. Vi fick snällt hoppa av lite senare igen och promenera. Men till slut blev det fin asfalt igen och så cyklade vi vidare.

Det blev en kort kanelbullefika på torget i Ockelbo. Jag såg framför mig ett litet villasamhälle med Prins Daniels familjehem, men det hann vi inte leta upp. Jag blev kall och så körde vi vidare istället. Lite intervaller på vägen hem gjorde att vi glömde hur ont vi hade i rumpan, samt att tiden gick så mycket fortare. Sen är det ju kul att köra på så det bränner lite gott i benen också!

Vi fick ett roligt pass ihop, och kom sen hem så vi både hann både träna ett pass till (löpning) och sen gå på spa innan kvällens 4-rätters-middag. Ansiktsbehandling var skönt och säkert bra för huden. Inte konstigt man får torr hud när vinden blästrar en varje dag på cykeln!

IMG_5995 cykling högbo 2 IMG_6005 cykling högbo IMG_6008 cykling högbo IMG_6009 cykling högbo